Trainen voor een platte buik?

Vetcellen zijn over verschillende plaatsen in je lichaam verdeeld. Op de ene plek bevinden zich veel meer vetcellen dan op de andere, wat duidelijk zichtbaar is. Zo kan het voorkomen dat iemand ranke onderbenen heeft, en daarnaast stevige bovenbenen. Ook de combinatie slanke handen, stevige bovenarmen kan voorkomen. Plaatselijke 'vet ophopingen' kunnen extra dik doen tonen, terwijl iemand in pricinpe helemaal niet zo dik is in wezen. Dit geldt ook voor de buikpartij. Afvallen, maar toch relatief dik blijven op de buikpartij is bijzonder vervelend. Dit vergt vaak buikspieroefeningen om het plaatselijke vet te kunnen verminderen. 
 

Gezond gewicht

 
Heb je in principe een gezond gewicht bereikt, maar blijft het buikvet toch aanwezig, zorg dan dat hetgeen je bereikt hebt, blijvend is (laat je niet ontmoedigen door het buikvet), kortom blijf op gewicht. Dit doe je door gevarieerd en gezond te blijven eten. Er bestaan speciale diëten, met platte buik tips, die bijzonder effectief zijn. Daarnaast is het belangrijk een hongergevoel te allen tijde te voorkomen. Dit doe je door gespreid kleine maaltijden te nuttigen over de heen. 
 

Oefeningen

 
Je buikspieren kunnen behoorlijk wat hebben, dus als je aan bijvoorbeeld situps begint, kun je prima doorgaan tot je ze voelt verzuren. Ook het zogenaamde ‘planken’ is een uitstekende en zinvolle oefening. Je steunt op je onderarmen en houdt je lichaam van de grond. Doe dit een minuut lang en leun dan op één voet en één arm. Wissel dit na een minuut om en zo heb je in drie minuten alle buikspieren laten werken.
 
Lees meer over het platte buik dieet en ga aan de slag! De eerste aanzet is soms moeilijk, maar eenmaal de smaak te pakken is volhouden niet moeilijk meer.